' '
לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה



אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי??

לפני כמה ימים הייתה לי "נפילה של אנרגיה".
אחרי תקופה ארוכה של המון שיאים, התחלות מרגשות, פרויקטים מוצלחים ובכלל הרגשה טובה, חוויתי תחושה של עייפות, עצבות, הרגשתי שאני ללא יכולת לדבר, לתקשר ובטח לא לצאת לסטודיו וללמד. מכיוון שאני יודעת שיש אנשים שמחכים לי, ועבור חלקם הגדול השיעור הוא נקודת אור חשובה, כמו מטען להמשך כל השבוע, ניסיתי להבין איך אני יוצאת מהמצב האנרגטי השלילי שנפל עלי.
אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי??
למה הכוונה ב"מצב פיתה?" זהו אחד מהמושגים בהם אמא שלי נוהגת להשתמש ואני אימצתי והבאתי לסטודיו.

כשהייתי קטנה ונכנסתי הביתה בפנים נפולות מבית הספר, אמא שלי נהגה לומר: "את במצב פיתה אני רואה. סימן שהכל על הפנים". אמא שלי תמיד ידעה לקרוא אותי בתבונה רבה.
לאורך השנים הבנתי שמותר לי ולתלמידים להגיע לסטודיו גם במצב "פיתה", כשאנחנו לא בשיא, לא במיטבנו, לא במלוא כוחותינו ויותר מזה ? זה אפילו תרגול טוב.

זה חשוב מכמה סיבות:
אין לנו עוד הרבה מקומות בחיים שלנו, מקומות חברתיים, אליהם מתאפשר לנו להגיע כשאנו לא בשיא, (אפילו בפייסבוק אנחנו רק בשיאנו, תמיד מתרגשים, תמיד מחייכים? לפחות ברוב המקרים).
מותר ורצוי להגיע למקום שהוא בטוח ושיכול להכיל אותנו, גם שאנחנו עייפים, עצובים, או סתם ביום לא מוצלח שעבר עלינו.
אני תמיד אומרת לתלמידיי "תבואו בכל מצב לסטודיו, כל עוד זה מתאפשר ואתם לא ממש מרותקים למיטה או חולים מדבקים, תבואו! אם אתם ממש גמורים, תסתכלו!" אפשר ללמוד המון בשיעורי האימפרוביזציה גם רק מלהסתכל. ההתבוננות מאפשרת לנו להבין את התהליך שאנו עוברים בדרכים נוספות.
בנוסף ישנו סיכוי גבוה שאם תתחילו את השיעור תרגישו בהדרגה איך העייפות תפנה מקום לאנרגיה חדשה שהגוף יביא לכם, שבמקום מצב הרוח הירוד, יתעורר בכם מצב רוח אחר, קל יותר, או לפחות תוכלו לנשום שוב באופן מלא ולהכיל את מצב הרוח שכן קיים.

זה מה שנקרא אצלנו להיכנס במצב "פיתה", אבל לצאת כמו "לחמנייה טרייה".
אין ספור פעמים, ואני באמת לא יכולה לספור את הפעמים, בהן ראיתי תלמידים נכנסים ב"מצב פיתה" ויוצאים "לחמנייה טרייה". אין ספור פעמים שמעתי בסוף שיעור את המשפט : "איזה מזל שבאתי לסטודיו".

וכך מצאתי את עצמי בשבוע שעבר מגיעה ללמד במצב "פיתה" מתקדם ועמוק ביותר. מה עשיתי? פעלתי בדיוק לפי אותם עקרונות אותם אני מלמדת ועל-פיהם אני חיה. התחלתי את השיעור ואפשרתי לעצמי להיות במקום שאני, מבלי לשפוט או להבין, חזרתי לגוף ורקדתי הרבה את מה שהיה בי באותו הרגע.
כיוון שזו קבוצה ותיקה שרוב חבריה עובדים איתי שנים, אפשרתי לעצמי לרקוד, לנוע והרגשתי את מצב "הפיתה" משתנה למצב של "לחמנייה".

הרגשתי וחייכתי לעצמי תוך כדי התנועה בעודי נזכרת כמה פעמיים בחיים הריקוד הציל אותי מטביעה רגשית, מהרגשה לא טובה, כמה פעמים בחיי חזרתי לרקוד ומתוך הגוף הבנתי מה טוב לי, מה אני רוצה, מה יתאפשר לי עכשיו. מדובר באין ספור פעמים.
אכן, האתגרים ניצבו בפניי גם בסיום השיעור. הריקוד לא פתר את כל האתגרים, רובם אינם בשליטתי, הם "מזג האוויר שיש סביבי", אבל מה שכן הרגשתי הוא שיש בי שוב מקום להרגיש את עצמי, לנשום קצת יותר בקלות ובמיוחד לחזור להיות בגוף שלי.

ואת כל זה אני כותבת, כשאני כמעט ולא אוכלת או אוהבת פיתה או לחמנייה טרייה, אבל הדימוי הזה תמיד עובד לי..

מה עוזר לכם במצבים ממש נמוכים, ללא אנרגיה, עצבנות, או סתם תקופה עמוסה מאד?
מוזמנים לשתף.

אילנית תדמור / חן PLAY - צמיחה ויצירה בתנועה - מרכז ללימודי יצירה, אמנות המופע, אימפרוביזציה, קונטקט וטכניקה, בניהולה האמנותי של אילנית תדמור. מוזמנים להצטרף אלינו, להגשים חלום ופשוט לרקוד. לגלות את עצמך בתנועה..

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיח

היכולת לעצור להקשיב היא זכות.מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.» מאת אילנית תדמור

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור / חן